Friday, October 7, 2011

Perempuan






kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan
tetapi pada kekuatan perasaan. perempuan yang gagah adalah :-

1) perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
2) perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3) perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4) perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan

kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi setiap perempuan



 SAYANGNYA ALLAH PADA PEREMPUAN 

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG

Nak kena tutup sana, tutup sini

 
 Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

 perempuan, stoking pon kena pakai.

 
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

 
 Komfem x tahan bertutup semua

 
Tapi perempuan cool jek

 
Tengah panas pon buleh lagi pakai jubah, HEBAT kan perempuan

 
 Siapa kata jadi perempuan tu senang

 
 Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

 Nak pergi kelas pon susah

  Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

 C
uba tengok budak lelaki, selamber jek

 
 Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

 
 Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dengan penyakit bulan, survive jek

 
 Tengah2 sakit pon buleh senyum lagi sampai orang pun x perasan yg dia sakit

 HEBAT kan perempuan



 
 Siapa kata jadi perempuan tu senang 

 
 hati ini Allah jadikan lembut betul 

  Cepat jek sensitif 

 
 Cuba tengok orang putus cinta 

 
 Selalu perempuan yg paling susah nak lupa 

 
 lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru 

 
 Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan 

  Siapa yang paling teruk menangis 

 
 perempuan kan? lelaki boleh gelak2 lagi 

 
 lembut tak lembut hati perempuan 

 
 Tapi dengan hati yang lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

 
 Hebat tak perempuan ?

 
 Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni laj, ramai perempuan yang merejuk dengan Allah. Diorang cakap Allah x adil 

 
 Kenapa allah lebihkan lelaki 

 
 Kenapa perempuan kena dengar cakap suami 

 
 Kenapa surga perempuan terletak di bawah kaki suami

 
 padahal jadi perempuan tu sangatkah susah 

 
  Bak kata orang, nak jaga 10 anak elaki, x susah macam nak jaga seorang anak perempuan 

  Dan disebabkan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel 


 
 Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, " Lelaki x payah tutup pon "

 Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki 

 
 Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janju manis kekasih yg busuk hati 

 
sini Kesian kan kat diorang 

 
 Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

 
 Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil 

 
 Persoalannya sekarang 

 
 Betul ke Allah x adil dengan perempuan 

 
 Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami 

 
 Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya

 
 betul, isteri kena ikut cakap suami 

 
 Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya 

 
X adil lagikah allah pada perempuan 

 
 Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan.

 
 Untuk lelaki, syurga isterinya di bawah kakinya.

 
Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri 

 
Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu 

 
 Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki 

 
 Bermakna ada 15 orang yang syurganya terletak pada seorang perempuan tu

 
 Masya Allah, hebatnya perempuan kan

 
 Kenapa perempuan hebat? sebab kaseh sayang Allah yang jadikan kita hebat. 

 
Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio 

 
 Banyak lagu pasal perempuan kan 

 
 Contohnya macam lagu SUMAIYYAH ,

 
 Jarang kita dengar lagu pasal lelaki 

 
Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, smpai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia 

 
 Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya . .

 
 Orang akan cakap : 

 Disebalik kejayaan lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya 

 
 kita x pernah dengar orang cakap :

 
 Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya

 
kan ? Hebat x Allah jadikah perempuan tu

 
 Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan (?)

 
 Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan 

 
 Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni 

 
 Perempuan senang nak masuk syurga 

 
 Tengok hadis ini :

" Apabila seseorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan). menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang die sukai. "

(Hadis Riwayat Ahmad)

 X adil lagikah Allah dekat perempuan 

 
 Oh Perempuan, sedarlah

 
 Betapa sayangnya Allah dekat kita

  Betapa cintanya Allah dekat kita

 
Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah 

 
 Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

 
 Bayang, Dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

 
 Dan seindah2 hiasan adalah wanita solehah

 Kesiannya dekat kita kalai kita tolak jadi untuk jadi seindah hiasan kan 

 
 Sekadar perkongsian bersama  

wahai kaum adam. . Hargailah wanita yang sentiiasa berada disisimu. . Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak. . Adam tegur hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya. .  Didiklah dia menjadi Wanita solehah kerana dia adalah dari tulang rusukmu. . . Lindungi dia dari fitnah dunia. ~

Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi






3 comments:

CTK said...

Wanita memang hebat, ct bangga jd wanita..hehehe
wanita yang paling kuat, wanita yang tabah ngan segala ujian tuhan :)

cindhadahniea said...

wanita lebih tabah menghadapi cabaran dugaan or whatsoever...berbanggalah menjadi seorg wanita! =)

CikHoneyBee said...

@CTK yep.. wanita mmg gagah! lebih gagah dr lelaki. :)

@cindhadahniea sy berbangga jd seorang perempuan :D