Friday, October 14, 2011

Rantai Mutiara

Selamat malam readers,

hoho . . . hari ini cikhoneybee tersangat la busy. busy sangat la busy ape (?) Busy duk serang dan perang Blogger. semua ini dari Segmen Nasz : kumpul dan serang. Haha. . excited gyle serang owg. cikhoneybee serang blogger lain guna pistol air jew. tp mereka duk gegar kt blog aku guna BOM (!) KEBABOM (!) KEBABOM (!) BerGegar gegar la blog aku hari ini. kehkehkeh. tp ok la, masa ku terisi jgk dengan join segmen ini. sampaikan nk update new post pun tk sempat. kuikuikui

tadi kan sementara duk serang menyerang ni, cikhoneybee sedang membuka tiram utk ambil mutiara. Hohoho.. pasti korang pelik dan tertanya tanya kn? jom layan picha siket . . . :)

mutiara hidup. buleh membesar sehingga 5 tahun




tiram nie  maseh dlm air lagi

ini tiram nya . . . kena kopek dlm nya utk dptkan mutiara

selepas dikopek . . tu dia mutiara nya. mutiara ini sudah berumur 3 tahun

mutiara di letak kan sbgai buah rantai. 
hanya mutiara yg berumur 3 tahun je bule di pasang kt ratai jenis ni


ceh. . konon nk ltk kt display die



setiap warna ade makna nya. cikhoneybee dpt warna peach.
iaitu LOVE. kehkeh

gambar mutiara dan rantai


cantik kn (?) sumpah (!) cikhoneybee teruja sangat byle dpt benda ni. 1st time tgk tiram depan mata.  pastu pulak kena kopek tiram tu utk dpt kn mutiara. dulu hanye bace buku mase form 5.. the Pearl. sape ingat lagi (?) ha . . . dengan teruja cikhoneybee bukak slow slow. jakun sekejap. Ceh, rupanya sebijik cm kerang jew pun isi dalam nya. cuma beza nya adalah mutiara. ia sesuai utk dijadikan sebagai gift. Pure Mutiara dari Perairan Sabah.

2 comments:

Mama Atiyyah Umairah said...

Wah....syok erk dpat mutiara dlm tiram tuh..nk jugak...heheheee..THE PEARL???yeah...ingat lgi....mse kt skola kne pkse dgn ckgu hfal jlan cter...huhuhuh....

CikHoneyBee said...

hehe...mmg syok! yeah.. tahu tkpew. kne dera dgn cikgu... cikgu ckp kne hafal utk spm. huhu. cerita tu sedey kn.