Wednesday, October 26, 2011

1 hari traveling Sg.BuLoh ke Mantin, Negeri Sembilan

selamat petang readers,


baru hari ini dapat menarik nafas lega sebab dari minngu lepas busy sangat sangat. actually, minggu lepas cikhoneybee sibuk dengan menguruskan hal Convocation. dahla hari ambil jubah tu pihak kolej tukar. aku dah la awal awal ambil cuti hari rabu lepas. konon nk gerak Mantin, Negeri Sembilan utk ambil jubah Convo. byla hari Selasa sbelumnya, check kt fesbook alih alih kawan kawan semua ckp ambil jubah hari khamis (!!)


Alamak (!) Akhirnya, terpaksa lah hari kamis tu ambil cuti 1 hari. huhu . . rugi betol. Tak pasal pasal jew rugi 1 hari kerja kn. takpew la, aku cume merancang, Allah yg tentukan. So, Awal Awal pagi dlm kul 8 aku mangun siap siap Dan kejutkan ayah utk hantar aku ke Stesen Ktm Sg. Buloh. Train pulak Takde. lme jugak aku tunggu, dari aku decide utk berdiri tunggu ketibaan train, trus aku give up. mencari la Seat yg available.


Aku risau sangat. Farah Zunurain dh lama tunggu aku kt KL Sentral sana. Train aku tk sampai sampai lagi. Mula marah timbul dihati. Kalo ade Jet persendirian kan best. takpayah nk waiting cmni. Kehkehkeh. Monolog jew tu. sebenarnya awal awal tadi, ayah aku mengOfferkan diri utk hantar ke Mantin. Tapi aku lah, Bajet nk berdikari sangat. Sekarang diri sendiri yg susah dan menyusahkan kawan yg duduk tunggu aku kt KL Sentral. Sorry sgt Farah, hari tu awak tunggu saya lama sangat kn. Train tu yg dtg lambat.




Masa tunggu train tu, Mahu saja aku snap snap muka aku yg fed-up tunggu ketibaan Train. Muka Risau dan cemas sbb wt Farah tunggu lama. tapi disebabkan ramai pula manusia kt sana yg sama sama menunggu ketibaan train, niat aku terbantut. Segan pulak. Kang diaorang pikir aku ni Bajet nk snap snap picture yg mimik muka kompen wt orang tengik jelek dan menyampah. muka mintak penampar.kahkahkah

akhirnya train pun smpai. kami bertemu di KL Sentral. meneruskan perjalanan menuju ke stesen KTM Batang Benar. Masa kt Stesen Bandar Tasek Selatan ( if not mistaken )seorang lagi kawan aku, Fiqa masuk dlm train. Ape lagi. Mula La Gossip Girls sepanjang perjalanan. Adat la, 3 bulan tak jmpe. . byk betul cerita yg nk di kongsikan. Aku pun taknak kalah. Story tak Henti henti. tak tahu nk stop. Kehkeh .


Bila tiba di stesen Sg. Buloh, Jumpa lagi seorang Kawan. Rupanya die tunggu kt stesen tu utk gerak sama sama ke kolej. Kami Naik teksi. so Dapat la berjimat sikit. RM10 Bahagi 4 orang. . . berapa kawan kawan? 2 hengget setengah seorang. dh sampai tu terus aku pergi ke HEA utk ambil slip dapatkan jubah. testing testing jubah tu. OmakAihhh . . Sumpah besar gedabak die bg. saiz S tapi rupa baju ni cam saiz L. Aku try Fiqa pnyer baju. ok, AKu pergi balik ke kaunter utk mintak tuka Saiz SS. berdebat sekejap la ngn orang yg uruskan baju tu.

Aku : Maaf kak, Saya nak tuka Saiz Jubah ni Buleh tk (?) Besar sangat la

Dia : besar (?) Sambil tengok diri aku atas bawah dan berkata . . Adik, baju jubah ni memang besar. Bukan nk pakai Fit ikut bentuk badan ea . . dengan muka memerli

Aku : Kak, itu sy tahu . . tapi baju ni BESAR SANGAT. Dari jauh, orang tknampk sy . . diorang nampak 1 costume baju bergerak. aku takpuas ati jugak, aku tetap nk tukar saiz SS

Dia : Ok la, . Adik tunggu kt tepi. Sambil arahkan kawan die dtg tuka baju tu saiz SS



Setelah dapat ape yg aku nak. aku try lagi. Ok, Cun (!) Aku puas ati. cepat cepat lipat masuk dlm beg. Nasib baik la aku dtg awal pagi. Ramai lagi tk datang ambil jubah. so, saiz tu mmg Available. Aku blah dan Aku tapau nasi lemak Pakcik lori. Rindu Seyh Ngn  nasi lemak pakcik lori. Aku dah anggap die cm ayah aku dah. Dulu Everyday  masa zaman belajar, tiap tiap hari beli makanan kt die. Breakfast dan Lunch.


lepas makan Nasi Lemak, Kiranya nk balik rumah. tapi Hujan pulak. Mmg tiap tiap petang hujan pun sekarang, dh sejuk sejuk ni, Cam biasa la . . mata pun mengantuk. Aku stay jap utk dptkan selelap dua. Aku gerak balik dlm kul 4 camtu. smpai Stesen KTM Sg. Buloh kul 6 lebih cmtu. Ayah aku pulak stuck dlm jammed utk ambil aku.  beberapa kali call ayh tnye kt mne. sbb AKu dah mengantuk gyle . . sehinggakan call yg terakhir, aku cakap ayah kat ktm ni tkde orang jual selimut dan bantal la.. kakak mengantuk sgt ni . .rasa cm nk tido sini. mata tkbule nk buka langsung. Ayah gelak terkekeh kekeh. smbil tu membebel bebel sebab jalan kt area sana mmg Jammed gyle kalo pukul 6. hahaha . .So smpai umh pukul 8 malam. terus cari katil dan ZzZZzzzzZzz. Korang cbe teka aku mangun kul berapa (?)

p/s: Hint . . aku mangun selepas tido 12 jam. Tido tak sedar apa apa. Sampai adik aku ckp, kakak tido mati tak sedar diri.


2 comments:

Sarah Mnasir said...

wah best nye da na konvo..

ME CTCT said...

eh...dah kOnvO da? nak tgk gambaaaaa :D