Sunday, October 16, 2011

Kedai topup Vs kedai nasi lemak (?)

selamat petang readers,

setelah 3 jam berblogwalking ke blog rakan blogger . . . tibe masanya aku nk update entry. Entry kena la update supaya kalo blogwalkers dtg, tkde la dieorang tgk Asyik entry yg sama jew dr minggu lepas. betol tak kawan kawan (?) hehehe. . . kalo kite sibuk berblogwalking pun, kena la update jua entry. supaya blogwalkers dpt menambah pembacaan. 

 VS  
  

ok, kembali kpd tajuk asal. . . Kedai topup Vs kedai nasi lemak (?) Yeah . . selama seminggu ni, aku teramat amat la stress dgn kedai sebelah ni. die tu jual nasi lemak. aku pulak kerja jual topup ni. ok, itu tk menjadi isu sekarang. yang menjadi isu nya . . . bau sambal, ikan bilis goreng die tu memenuhi ruang kedai aku ini. 

kedai Topup ni dh fully close dgn kaca. ade air - cond lagi. so, mmg tk logik la kn, mana mungkin bau sambal nasi lemak, ikan bilik tu bule masuk kt dlm kedai ini. setelah menghantar beberapa owg penyiasat . .  Jeng Jeng Jeng ** ala ala Detectif Conan pulak ** baru la aku tahu cmne bau tu bule masuk ke dlm kedai ni.

selalunya kalo kedai makan, pasti die ade 1 ruangan utk keluarkan bau dari kedai die. owner sebelah ni punye la. pandai tahap 13A dalam SPM, die wt ruangan keluarnya bau itu kt atas bangunan. ( ke bumbung la ) kedai aku lak ade pasang air-cond. so Air-cond aku sedut segala bau yg terkumpul.  Mmg terbaik la kn (?) seksa betol duduk kt dalam kedai ni. Ape segala yg kedai sebelah masak, aku dapt bau nya. Sumpah (!) mmg Stress gyle la . . . Sampaikan customers yg dtg beli topup tnye, kedai ni ade jual nasi lemak jgk ke (?) =.="
p/s : sat g kalau bulan puasa . .  lagi Stress (!) mencabar keimanan la cmni. Kurang pahala puasa aku .. tetibe jew terasa nak Bako kedai tu . . Tetibeee Jee (?)

8 comments:

Nurul Ashikin said...

napa x cakap dengan owner nasi lemak? siannya awak

N.I.A said...

tolong promot nasi lemak kedai sebelah sekali, nanti claim nasi lemak free tiap hari :)

[sutera kasih] said...

cuba try tegur huhu

ME CTCT said...

wah...ciannyer..lau ct trus g serbu kdai tu, pergi makan..hehehe

CikHoneyBee said...

@ijatazyanniaizzatihurm.. hehe. kalo sedap tkpew la jgk. sedai tu kotor la.. sume mknn die tk tutup. lalat trbg merata rata. =.=" tk snggup nk mkn

@NURUL ASHIKINbos kite dh ckp sume mslh yg kami hadapi disebabkan die. tp maseh tkde action pun. still sme jew

@CTK ct bab mkn laju jew kn. hehehe

kinchnaf said...

hukhukhuk !

tu macam kah ?? klo awak stress bila owg tanye sal nasi lemak, saye stress nak menjawap kat sini tade jual topup..hehehe ;)

apepun, cool down k dear. if tak tahan sgt.. pki mask ler... ngehngeh.. guwau jew.. ^___^

CikHoneyBee said...
This comment has been removed by the author.
CikHoneyBee said...

@cik kinchnafhahaha.. itula. byle bce entry awk, sy tergelak gelak. cm opposite pula :D