Thursday, October 6, 2011

Broken Heart



Suddenly, U have receive 1 SMS or CALL from one of our best friends. She told her relationship with some guy's over (!) She's Crying non-stop (!) She asked U " why he leave me ? "  . . . " what's my fault ? " and so on.  SO, U as her best friend try to calmed her down. advising and motivate her to be patient and strong.
Adakah Korang Tahu, putus cinta itu SAKIT (?) Sakit sangat  . .. Sakit gilerrr (!) Haha . . eMOsi pulak. ok, Kawan korang tu tengah Frust, jangan la tambah kan lagi frust die cm : " Aku dah warning ko awal awal, Budak si  bukan nama sebenar tu bukan lelaki yang baik (!)  Die hanye nak permainkan perasaan kau jew (!) die tu Playboy (!) " Ayat tu sentap beb (!) Mmg lagi Kuat la kawan tu menanges.

Korang jugak tidak bule bagi advise dan motivate die time tu. sebab die dalam keadaan yang tidak stabil. mmg ape yg korang cakap tu mmg tk masuk otak die la. datang pulak ko suro die jadi kuat, tabah, bersabar. . . ish ish . . cakap memang la senang beb. tapi yang menanggungnya die (!) die, dirinya dan hati nya yg tanggung keperitan, kekecewaan, kelukaan dan sebagainya.

benda yang perlu kau buat, the right thing u need to do adalah just silence dan pinjamkan diri kau pada die. pinjamkan la ape yang patot cam bahu untuk die menangis. . . pinjam kan telinga untuk die luahkan segala kekecewaan die . . pinjam pelukan utk tenangkan hati die. then ko bwk die kuar pergi bergembira. pg playground ke . . pergi play station ke utk main game . . ape ape la yg bule hepy kan die dan bg die lupakan kesedihan die sekejap. ajak makan ais krem, main bowling ke . . ajak makan makan. so kire nye korang spent 1 day korang dengan menolong kawan korang tu.

masa dan nak balik tu, barula korang advise dan motivate die. be storng, tabah, sabar, setiap yg berlaku ade hikamh nya, die bukan terbaik utk kau . . dan bla bla sewaktu dengan nya la. time tu mmg the right time utk advising dan motivate die. sebab die dalam keadaan yg hepy, stabil dan mampu berfikiran waras. segala ape yg kau cakap mmg masuk dan tersemat la kat pale otak tu. dan korang continue Sms ataupun Call die tnye kan keadaan die. masa itu mmg die perlukan seseorang utk die bergantung. jika die tahu ade orang ambil berat pasal die, die pasti akan berusaha cepat pulih sedia kala. sebab die tkkn hampakan usaha korang yg nk tgk die hepy cm dirinya yyg dulu.

p/s: kalo aku sedih, aku suka simpan sorang sorang. aku taknak cerita kt owg. sebab aku tak suka nk dengar perkataan " sabar, be strong, tabah, kuat kan semangat " aku tidak perlukan sebab aku taknak jadi lemah. sebab aku akan lemah kalo orang ckp perkataan itu kt aku.Tapi aku suka cakap perkataan itu pd owg. sebab aku tahu mereka perlukan nya utk membantu diri mereka untuk berdiri kembali. aku hanya perlukan masa utk recover.

4 comments:

Unknown said...

betul! sangat sakit! sob3

CikHoneyBee said...

@cindhadahniea biase la tu.. dugaan hidup

ME CTCT said...

ct stuju! bila kwn ct tu ptus cinta, ct teman kwn ct tu sharian.diam jeeee,xnk bgkitkan hal tu walaupon gerah..

eh,kita same la dear, ct pon lebih rela diam,sbb bila org ckp be strong and nasihat macam2, itu wt ct tmbh nangis adelaaa..huhuh

CikHoneyBee said...

@CTK mmg la. tlg kawan di mase kesusahan. esk lusa turn kite, pasti die tlg kite pulak kn..

eya ke my ct? wahh... u just so like me la. same character :D