Tuesday, April 12, 2011

Kebuluran ~.~

ok.. sambung entry ptg td. part yg aku kata aku nk g dapo cr makanan ape yg bule di mkn before g class Research Project. oleh kerana malas aku nk memasak, dan aku suda berkira-kira pas abeh jew clz tu nty, aku nk g tapau kt kedai makcik bwh block yg baru tu kt SI09 kot. hehe.. aku fail dlm igt block2 ni. yg aku tahu, Mknn die ok la. kena ngn slera anak buah tekak aku. Kak siti la yg rekemen kn, bihun tomyam makcik tu sedap gyleeerr... two thumb up la katanye! so,aku un mula plan baik nye la.. nk cube rasa tomyam makcik tu yg dikatakan sedapp gyleerr oleh kak siti. aku pantang siket ckp sal tomyam2 ni.. cuz nie la fveret aku. so, sume kedai tomyam aku akn rse dan judge sedap ke tk.. ( mcm juri masakan pulak aku ni) =P




so, aku just isi perut aku dgn makan bende alah ini. huhu.. aku tgk celah gigi aku jew nty lau aku mkn. sbb tak ckup! perut aku muatan nye besar.. haha.. tkpew2, aku sabar kan diri. pasni melantak puas2 tomyam tu. sesudah aku menyarung shawls, aku un ready la nk g clz ni. jam masa tu lum agy kul 8. sedang2 aku masukkan buku lam beg, hp aku tetibe bunyi ringtone lagu : warmness on the soul by avenged sevenfold. kak niza upenye yg call. die nk tompang ltk barang. ok, so kami berdua g clz sama2. 

short story, pas jew selesai suda clz itu. aku un mula melangkah dgn tujuan yg 1. pg kedai makcik tu. nk order
bihun tomyam. aku pon dgn bsemangat nye g la jengah2 kt muka buku pintu die. dgn senyuman sehabis manis mungkin, aku un mengOrder : kak, bihun tomyam 1 tapau. die un membalas senyuman aku. aku tk dpt ase la pulak senyuman die manis ke tak.. sbb aku fokos lebey kt tomyam tu jew. haha. die un membalas : hari ni tkde la dik. kedai cuti. bagai terasa batu menghempap diri aku ni.terasa amat kuciwa laa... aku dh ler lapa gyle tahap kebulur suda ni.. aku cover muka sad aku. aku juz senyum jew : tkpew la kak. time kaseh.


terasa amat kuciwa sungguh laa. aku un mengagau la pikir nk mkn ape mlm ni. suda la tk mkn 1 hapak un hari ni. then, last choice  burger kt kedai belakang la jd pilihan aku wlau un aku hampa sgt. sebelumg kedai burger tu, aku, kak niza and kak siti pg kedai abg rambut  botak tok photostat note claz Auditing yg terbaru.  byle dh tgh pjalanan tu kan, kami panjang kn leher tgk kedai burger tu buka ke tak. aku tgk gelap jew.. haishh.. jgn wt naya. aku tk mkn agy niiee.. adoii..

oh yeah!! suda ternyata dan terang agy bersuluh.. kedai burger un tutup. mak aiihh.. ni sume nk lancar kn tnjuk protes kt aku ke?? =.=? last2, kak niza mula menceriakan keadaan dgn berkata : kt blkg tu kn ade jual nasi lemak. nty kite try cari ya.. ok, mulut aku yg suda panjang muncung cm  tenuk  tapir, suda aku pendek kan cm sedia kala. aku un senyum nipis. aku tk kesah la mkn ape un mlm ni. janji perut aku terisi.

kami un blogwalking catwalk g kedai runcit belakang untuk mencari bahan makanan yg buleh dimakan. aku beli maggie tomyam ( tkdpt mkn bihun tomyam, maggie un jadi lah) air eskem soda, kerepek ubi dan asam. so, mlm ni nmpk gayanya aku kena memasak la. masak maggie tok alas perut. kedai2 makanan kt sini sume protess kt aku. haish.. aku tidak bersalah la ='(

balik2, tnpa tanggal kn shawls aku un mula kan program memasak maggie, buka peti ais, capai koktel ayam perisa cheese by ayamas dan 4 ketul bebola daging aka meatball dr kak niza seta bawang merah. ade cendawan baki dr hari tu aku masak tomyam, tp tgk2 cm suda tk elok pulak. takut aku nk mkn, kang tk pasal2 arwah aku pagi esk.. hekhek. so, ini la hasil nya :-

1* maggie + meatball + koktel + bwg Merah
2* mango juice
3* kipas lipas
kipas tu penting, sbb aku nk mengipas maggie ni. 
aku tk mkn bnde yg panas, perut dh lapar, kne la guna kipas ni tok cptkn die sejuk. hahha layan~  dan aku tak ambil masa yg lama utk habis kn  mknn ni.. kejap jew suda licin bai


ok, sekian terima kaseh :) aku kekenyangan suda. kalu la ayh aku tahu, ank pmpn die satu hari ni mkn maggie jew. mesti die bahan. kakak suda tkda duit kew smpai mkn maggie jew..?? hukhuk.. kakak saving larh ayh =P


No comments: