Friday, August 5, 2011

kenangan itu terungkap kembali

tadi petang, aku ngn family kua pergi Sunway Giza kt kota damansara. aku nk pergi terminate streamyx aku yg kt hostel dlu. lepas kua dari selekoh umh aku, ade lar skula rendah kt sne. mula terimbau kembali zaman persekolahan aku. mmg rumah aku dekat ngn skula. adeq bongsu aku tu happy la skula dkt ngn rumah. senang betol nk pergi skula. takyah susah susah cm zaman aku dulu. dlu zaman muda muda aku pena tinggal kt area bandar sunway. tp skula rendah kt kelana Jaya nuun jauh nye. selama aku belajar, skula aku tkpena ayh aku hantar bdekatan ngn rumah even ade skula berdekatan ngn rumah. ayah cakap skula bia jaoh jaoh. so,aku kne berhantar oleh ayah aku. hahaha. . . .

berlainan pula ngn adeq bongsu aku. die malas betol nk g skula kalo ayh tknak antr. even dekat dpn rumah jew kot. die ttp berkeras nk suro ayh antar juga. dasar anak bongsu manje lebih! kekadang tu aku jelous jgk dowh. agak agak la nk manje pun. aku pun nk manje jgk. lau die sapu bersih, pew yg tinggal utk aku? hahaha. . . tetibe aku nk touching dan berkire pulak. one day adeq bongsu aku tu mula meluahkan ape yg terpendam kt hati die selama ini.

kakak ( aku), adeq ( ank tengah), abg ( anak bongsu). korg jgn keliru ya. mmg dlm family pggil cmni. kelakar kan?

" kalo kakak ke adeq ke pergi skola, ayah hantar. kalo abg, ayh suro pergi sendiri. adeq, kakak naik moto g skula. abg ni kne jalan kaki. abg pewnat la.. . nanti berpeluh peluh byle smpai skula"  kata adeq bongsu aku.


mmg dasar manje. die jeles rupanye ayah tiap pagi antar aku g skula naik moto. sedangkan die kne jalan kaki. dah memang terang terang skula die dpn umh jew. tentu la die kne pg sendiri kn? tk pyh nk di hantar. sedangkan aku nye skula jaoh. ( smpai setiap pagi, muka aku jew la yg lewat dtg, nama aku jew la yg naik kt list disiplin kerana dtg lewat ke sekolah) hahaha. . . proof yg aku bukan budak nerd yg tiap pagi dtg awal sbelum pagar buka dh trpacak kt dpn.

sampai pengetua, cikgu hal ehwal murid kenal aku la. hahaha. kenal sebab mereka kenal ayah aku. byle dh lama lama muka aku jew yg muncul sebagai pelajar sering dtg lewat, tk dpt nk cover line. trpkse la dpt 1 rotan perit kt tapak tgn. balik aku mengadu kt ayh. aku kne rotan sbb dtg lewat. ayh aku gelak kan aku. hampeh.. ! ayah mmg . . . .  hurm..kenangan nakal kt skula wt aku tersenyum sowg sowg.

mama pula mencelah, zaman ayah hantar budak budak sekolah dh lama berlalu. ayah dh bule pencen. hehehe. . . ayh pun senyum jew. ayah ckp, balik niaga dh subuh. tido dlm sejam, dh kne bgn antr kakak g skula. smbung tido blik dalam 3,4 jam pastu bangun pergi cr stok barang. siap2 prepare brg tuk niaga sume. dulu dh susah, sekarang dh senang siket. alhamdulillah..

p/s: aku sllu lewat g skula sebab ayh sllu tido balik byle aku kejutkan utk hantar g skula. kalo ckp kt cikgu, ayh  yg lambat hantar g skula.. . . mesti cikgu kata aku bohong kan? :)

No comments: