Saturday, December 10, 2011

Ya Allah,tolong tunjukkan jalan kepada hamba-Mu ini


Seharian ini, cikhoneybee berulang kali mendengar lagu Maher Zain ini. Luluh dan sebak di hati mendengar lagu ini. Minggu ini cikhoneybee down sangat. setelah 3 minggu lepas cikhoneybee bersusah payah untuk bangun kuatkan diri, tabahkan hati atas kehilangan, kini perasaan itu kembali. Buat masa ini, lagu ini sangat menenangkan dan memotivasi kan diri.

kali ini cikhoneybee taktahu perasaan apekah. segala nya bercampur baur. perasaan marah, sedih, kecewa, kelakar . . segalanya blend together. benda yang dh terlalu lama berlaku, baru sekarang cikhoneybee tahu kebenaran. Tapi cikhoneybee tak pasti adekah kebenaran itu benar atau rekaan semata mata. sebab cikhoneybee tak thu pape yang berlaku sebenarnya dan cikhoneybee tiada di situ semasa benda itu berlaku. Ramai yg berkata kata, cikhoneybee konfius tentang ini. Mulanya cikhoneybee takmahu ambil kesah sebab benda dh terlalu lama berlaku, baru ade yg tampil mahu membetulkan keadaan dan menceritakan kebenaran. tetapi makin hari cikhoneybee berfikir tentang hal itu cikhoneybee jd down kembali.

terima kaseh awak sebab buat  sy down balik. sy dh gagahkan diri utk kuat, tapi awk dh kucar kacir kn hidup sy sekarang. everything semua dh terlambat. kebenaran itu tidak bermakna apa apa lagi. sy penah berfikir, kalau la sy tak angkat call awk pagi tu . .. pasti sy sekarang dapat menjalani kehidupan yg lebih gembira. Sy menyesal angkat call awk. sy menyesal beri peluang awk ceritakan kebenaran / rekaan. sy taktahu apa apa, memang awak bule cakap pape pun. awak tipu ke jujur ke . . sy taktahu apa apa. Sy tahu awak nk idp sy messy kembali. itu sema salah awak. bukan saya. terlajak perahu buleh undur. terlajak kata, badan binasa.

takpewla sekarang sy down. Insya Allah, pasti sy akan tenang di kemudian hari. Allah sayang sy, sebab tu die bg dugaan dan ujian ini kan.  sy terima ujian itu.

p/s : Sy akan cuba recover secepatnya. harap awak juga. Allah sentiasa bersama dengan kita.

3 comments:

'Ais S. said...

Harap CikBee bersabarlah yee. Hope CikBee dpat recover drpd ksedihan ni :D

hilly said...

mia, walau apapun dugaan yg mia tempuh, cekalkan hatimu ya kawanku. ily thu mia dpt hadapinya dgn sabar dan tabah. insyaallah ada hikmah disebalik semua yang berlaku itu. dan ily percaya pasti akan ada sinar kebahagiaan yang menunggu mia. insyaallah..

Unknown said...

Kebenaran itu memang menyakitkan. Hadapi dengan tenang. Selalu dekatkan diri dengan Allah... Setiap dugaan dan cabaran akan menguatkan diri kita. Jangan putus asa dan jangan terlampau fikirkan.