Monday, December 5, 2011

Kau Adalah Jodohku

Selamat Malam All readers,


Seringkali kite mendengar kata kata manis dari pasangan kite : Awak adalah jodoh saya. Saya Tidak akan mencari yang lain sebab saya dah ade calon.  Sejauh Mana kebenaran dan jaminan dengan kata kata manis sedemikian. Kata Kata Manusia Buleh ke dipercayai (?) manusia itu banyak kelemahan. Macam Macam buleh berlaku esok Lusa hari. Hati Manusia juga buleh berubah - ubah.

Pada Pasangan bercinta, di harap kan senantiasa berfikiran Berlandaskan Islam, jangan kerana Kata Kata manis sedemikian, Anda sanggup Memberi segalanya. Terutamanya kepada perempuan yang sering lemah dengan kata kata manis dari sang Lelaki. Sebelum Si dia Mengangkat Akad nikah, Jangan sesekali mempercayai kata kata manis itu. Kata Kata manusia buleh berubah. Hari ini berkata : Awak lah jodoh saya. Esok lusa berkata ayat yg sama kepada perempuan lain. Kalau nk percaya buleh, tapi jangan simpan di hati. Buat jew Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Bia sekarang kite bersifat kejam, jangan nanti kite dikejami.

Hanya kepada Allah sahaja, kite buleh meletakkan sepenuhnya kepercayaan. Hanya Allah maha mengetahui siapakan Jodoh kite sebenarnya. Bukan Manusia. Jadi sering sering la berdoa kepada Allah agar kite senantiasa dilindungi daripada bende benda yang akan buleh menjarakkan diri kite kepada Allah. Semoga kite mendapat jodoh yang baik. Segalanya dapat di ubah sebelum Nasi Sudah Menjadi Bubur.

kepada Sang Lelaki, Jika anda ikhlas memperisterikan wanita. . . buktikan di hadapan wali dan saksi. Jika Hanya sekadar menabur janji manis, cakap kosong . . . KAMU LOOSEER (!!)

cikhoneybee minta maaf JIka bahasa agak kasar dan kurang sopan. Cikhoneybee cuma memberi pendapat. cikhoneybee juga  sangat mengalu- alukan pendapat readers . 
P/S : cikhoneybee hanya percayai kata kata Allah tentang jodoh cikhoneybee =>

2 comments:

Cik tikah said...

hehehe... pape pun. doa tuh penting kan cikhoneybee :)

CikHoneyBee said...

hehe. betul tu. bagi lelaki dan wanita senantiasa lah berdoa utk jodoh yg baik