Saturday, November 26, 2011

18 Nov - Journey to Indonesia Part 2

salam readers,

Mari kita sambung cerita lagi untuk 18 Nov - Journey to Indonesia Part 2. 18 Nov - Journey to Indonesia Part 1 anda semua bule baca disini ( HERE ). Maseh Di KLIA juga. tapi kami sudah masuk diruangan dalam untuk naiki flight.


Pasti la kena bergambar kn. kehkeh

 ok, ini la kapal terbang yang kami naiki iaitu KLM. Even penerbangan pun tak bapa nk lama sangat, KLM tetap sajikan makanan dan minuman. Not bad la makanan nya. selera Malaysia. Dengar kata makanan itu dari KLIA jua. Nasi goreng dan sate ayam, kek untuk desert dan kerabu mangga pun ade. 

My Mummy and Dad.

My Little brother. Hari tu de pakai all Green. Jam, t-shirt, belt.
 kalo jeans dan kasut pun green, dah macam tumbuhan hijau bergerak. Kahkahkah

Me and my Sister.

Jangan tanya kenapa pipiku tembam dan tulang pipi tinggi. I got it from my Mama. 
bukan Botox / susuk ya. OriginaL =>

Sempat main game dalam flight. Mula nya mahu tengok movie kartun Smufts tp penerbangan bukan lama sgt. tonton separuh jalan tk best la kn.

Haha. betapa serius nya aku main game nk kalahkan enemy. Menghayati sepenuh perasaan >.<

figure perjalanan Malaysia ke jakarta. Baru half-way jew

 Indonesia, i'm here now (!!) kehkeh. Dalam pukul 9 camtu aku sampai sana. Ramai banget deyh manusia di sana. Lagi Lagi pula time tue masih dalam Sea Game week. Mulanya terasa weird, Pramugara semua nya Ganteng Ganteng bak kata adikku tapi bahasanya indonesian. hehe. Ini Indonesia kok bukan lagi di Malaysia.

Advertisement Sea Games. 

 salah satu Bank yang ada di Indonesia. 

ini sewaktu kami semua menunggu ketibaan bas untuk dinner dan check in hotel di luar bandara. My lil bro check duit rupiah nya dalam wallet. haha . . then die 'pau' ayahku 100,000 rupiah. Duit Malaysia baru RM 36.

Restoran pertama untuk kami dinner. restoran yang berhampiran dengan bandara. Bukit Randu Bandara Nama restoran itu. Hiasan restoran nya sangat unik. lebih bertemakan klasik. besar sungguh tempatnya, Mempunyai ruang makan yang sangat Besar.  kalo wedding disni pun cukup.

Ini Makanan untuk 1 table. Ikan Gurame Sweet sour, sate ayam, Dging sambal, sayur kobis tumis dan kacang panjang. Kalo nak tahu, Sepanjang 5 hari mana tempat dan restoran aku pergi, semua ada menyajikan ikan Gurame ini. Ikan Gurame ini kalo di Malaysia kita panggil Ikan Kaloi. Di pahamkan ikan gurame ni banyak di sini. So, memang dh menjadi makanan masyarakan indonesia. Kalo tak silap, hidangan dinner malam itu adalah masakan sunda.

sesudah makan, bas membawa kami ke hotel. Badan pun letih, perut pun berat kekenyangan apa lagi, pasti la mengantok. Aku check in cepat cepat. Aku berkongsi bilik dengan adikku. 1 bilik 2 orang. Facilities hotel not bad. semua lengkap. Yang penting, ade HBO dan channel Disney. Tidak lah boring sangat. baru jak sampai buka channel semua nya bahasa indonesia. Mmg kacau la. Movie Harry Potter, Mr Bean bahasanya semua indonesia. kelakar dan pelik jew aku tengok. naseb ade subtitle English. Mungkin diorang sudah alihkan bahasa kot. Ade la jugak beberapa Rancangan Tv Malaysia seperti Upin Dan Ipin, BoBoi Boy. Yang bestnya   bahasa dialihkan ke bahasa English. No more 'Terbaekk ' tapi 'Awesome' . hahaha . . Teringat kat anak perempuan pakcik aku. Die fanatik sangat tonton cerita kartun ni. Akibatnya, Apa apa benda yg dia rasakan best, die pasti akan cakap 'terbaekk' smbil wt thumb up. Sumbat ayam goreng ke mulot die, die cakap  ' terbaekk '. Kahkahkah

2 comments:

Lily RIna said...

Bestnya dapat pegi Indonesia

nurpiska said...

wah bestnye kan g jln2:)