Friday, June 17, 2011

hari makan spegeti carbonara


selamat malam to all readers,

aku bangun dari katil sangat sangat lewat hari ini.  pas bgn, tido balik, smbung mimpi balik.. hehehe. saje bermalas-malasan lama-lama kt lam bilik. menikmati sepuas-puasnya bermalas-malasan serta bermanja-manja ngn bilik aku. pintu pula malam td aku lock pintu. so, junior aku tkde la masuk. . . hehehe. . mmg agak ptg un aku kua bilik. ase nye lam pukul 5 ptg kot. itu pun dh awl2 sebelum tu si shera duk ketuk-ketuk pintu mangunkn aku, pastu diikuti ngn effa. okies, last-last byle teringat nk masak spegeti, aku pun kua bilik.

byle kua jew bilik, masing-masing (effa n shera) tnye "akk tk masak ke hari nie? aku un wat2 blur. . . "nk masak ape?" si effa dh ckp " masak la kak, lapar. . . kite tlg akk masak nasi erkk " hehehe.. aku pun ke dapo. . . tnye effa nk mkn ape. .  die dh membasuh beras, aku lak cadang nk masak spegeti. . . sepertinya di entry sebelum ini, aku ade ckp nk masak spegti, beli sayur bagai kn? so, hari ini aku masak la spegeti carbonara utk makan ramai-ramai ngn junior aku.

 

aku amek sayur bayam kt lam freezer. potong-potong, kua kn ayam kisar dr freeze utk ilangkn sejuk nya smbil masak air panas. oleh kerana masak spegeti ni senang jak, aku tkde nk suro junior-junior aku tlg. saje bia kan masing-masing layan movie. ade yg smpai nanges-nanges, gelak-gelak kelucuan. . . tersenyum aku tgk gelagat mereka.

sebelum kul 7, masak sume dh settle. aku un nek geram la. perut un lapar. ase nk tibai jew. . . tp control diri. makan bsme2 mreka. hari ni kt umh ni si effa jew yg duk pose. kami un decide nk makan tggu byle azan magrib. mmg masing-masing kelaparan aku tgk. kecian pulok la tgk dorg ni. . . smlm aku tk masak, ade yg makan burger, maggie jew. kecian budak-budak ni. maaf la deq, akk tkley miss pasar malam. hehehe. . .

oleh kerana lapar sgt, aku tambah 2x. hahaha . . budak-budak ni cover dpn aku. tknk tambah. sekali byle aku balik dr umh yoges, masing-masing tgh melantak mkn spegeti. aku tgk kuah licin spegeti licin, spegeti nye ade agy. . . ni msti kes ratah kuah nye jew. pasti! hehehe  . . . tkpew la, esk kite pkir nk masak ape agy. kubis un ade lam freezer tu. tggu esk jak la ape jd ngn kobis tu. hehehe . . .

p/s; shasha, junior aku siap ckp. .  sementara akk ade kt cni agy, masak la utk kiteowg hari-hari. kompem shasha tkkn mkn lua. nty byle agy nk makan, pasti rindu. aku lak, mampu senyum jak. hahaha . . .

     

No comments: