Monday, May 23, 2011

Demam.. kau sudah melampau ni...


melampau sudah ni.. smpai aku skip kelas auditing hari ini. rugi betol attendance. td pas meng-Update blog dgn tuka background, aku terasa sejuk sangat. kepala pun pewning2.. denyut-denyut kuat. aku dh sedar masa junior aku, Shira kejutkan utk g kelas. tp aku mmg Betol Betol tidak larat utk bangun. cm ade batu kt atas kepala. berat sgt. byle mangun, mata pusing (pitam). aku tido jew tadi sambil berselubing dalam selimut. bayangkan yengah-tengah hari yg panas terik ni, aku rilek n cool jew berselubung.

jgn nk cool cool sgt la.. sbb aku skunk ni demam sejuk. mengigil kot. yeah, dari kecik mmg lau demam akn demam sejuk. agak jarang la nk demam panas ni. last demam panas yg aku egt time aku umo 7 tahun. aku demam smpai 100 darjah celcius. tahap maximun tu. demam tu akn aku egt smpai byle2 sbb kerana demam tu la aku kne inject 2x utk ambil darah sewaktu g ospital. siot nye doktor. tp mmg salah aku jgk, spe suro lari- lari ygn tu. nk mengelak n protest tknk kne inject sgt kn... amek kau! skali double pulak dpt. oleh kerana terlalu lemah, aku merelakan tok di-inject 2 kali smbil mata dh banjir ngn air mata. >.< 

      



kul 3 lebey. shira balik dari kelas. balik- balik jew die trus masuk bilik aku. die terus meraba dahi aku.die kata " kak mira demam lagi ni.." aku sedar time tu. tp aku tk berdaya sangat nk buka mata dan bercakap. aku juz pejam kew mata. die tnye aku dh mkn ke belum? die tnye dh mkn ubt ke belum? aku hnye menjawab lemah . . BELUM... tp ubt suda mkn td. die terus g dapur . . isi nasi dan tomyam yg die beli kt caferia utk suapkan aku. terasa malu pula . . sbb kne suap oleh junior. sebenarnya spe yg kne jaga spe kn. aku yg ptot jge mreka. nk mreka yg jage aku.. huhu.. tengkiu shira suapkan akk nasi td.

terasa cm Baby pula.. byle disuapkan makanan 

lepas abeh makan, aku mkn ubt demam agy. skunk ni, terasa cm tkde pape perubahan. maseh terasa sejuk tuu.. melampau la ni.. byk aw assignment menanti utk disiapkan.  Men kasar pula kan.. nak demam lama- lama pulak. 1 keje un tk dpt buat. hanya blog jew dpt di update. ngee... 


p/s : setiap yg berlaku pasti ade hikmah nye.. setiap yg pahit, pasti ade manis nya di masa akan datang. YA ALLAH, aku redha dengan ujian dari-Mu.

No comments: