Saturday, July 30, 2011

konflik

hepy hepy gud morning readers,

jam dh pukul 7 pagi un, aku maseh tk dpt nk lelapkan mata ni. byk tol bende aku pikirkan. badan penat sgt . . tp tk bule tido pulak. td keje mmg teruk la . . busy betol! smpai sempat nk rehat mkn. dr kul 9 mlm hingga kul 4pg. non-stop wt keje. smpai aku tk mkn la. tk sempat capai ape2 utk mengalas perut. mana tk busy nye, 2 owg pekerja amek cuti. tah masalah umah tangga ke mslh percintaan ke. aku un tataw. maw nye tk kelam kabut. owg lak cm biase la . . rmai yg amat. tambah pula dh akhir akhir bulan ni kn, sume pekerja gaji suda dapat. pew agy, serbu memenuhi la ruang mkn yg ade.

suda ckup sebulan dh aku keje ni. ni entri aku nk cerita pasal kerja aku. oleh sebab tk bule tido kn, apew kata kite berstory story di pagi pagi ini. hahaha . . . aku mula nye keje, dapat jawatan sebagai cashier. ala, yg control duet tu. sebulan lps, aku kerja tkde la semangat sgt. mgkin disebabkan aku ni bwu jew tamat pengajian aku, so kirenye nk bercuti la dahulu kan. tp nk bercuti amende nye lau duet pun tarak kn ! haha. . . so, aku trpkse la kerja . . demi nk dptkan duet. demi utk menanggung perbelanjaan aku.  mmg aku mls gyle la nk kerja. terasa badan tu minta cuti rehat jew. sakit sakit badan. tidak maw mengalah jua katil dan bantal busuk aku tu. ajak aku bermanja manjaan jew. penghujungnye aku sllu jew ase mls nk bgn g kerja. bdn pun sakit sakit. mgkin sebab shock tetibe kot. yewla, asek duduk dpn lptop wt assigmnt kn, ni tetibe kerja. kerja pulak yg memerlukan tenaga fizikal. mmg urat urat dan sendi sendi terencat la kn seketika. 

sepanjang 1 bulan ni, aku diberi tugas sebagai cashier. ala, yg control control duet tu. cop cop. tahu kn aku kerja kt mne? meh aku gtaw agy skali, aku kerja kt kedai mkn. hehehe . . . mgkin sbb aku orang baru, aku diberi tugas cashier kot. sbb aku tk expert agy nk kerja cm lipas kudung utk kerja kerja yg lain. so, kalau la kerja cashier ni kn senang. duduk jew kt kaunter tu. tggu jak owg dtg bayar bill makanan. so, byle dh tkde bergerak, duduk jew. .  pastu sumbat makanan, apew agy, aku merasakan bentuk fizikal aku makin membesar. seluar jeans pun suda ketat, baju pulak jgn cerita la . . malu btol la nk cerita. sume aku terase kembang jew ni. hahah . . .

then, mse kerja.  biase la byle time busy kn, masing masing tk dpt nk control emosi kn. ade la pekerja ni. meh aku nme kn die si A. si A ni, dulu nye die nk cashier. so, byle aku dh amek jawatan die, so die jd waiters. die ni kn, mulot cm longkang siket. aku pun lme jgk bersabar ngn die. hampir 1 mggu aku tahan jew ngn perangai die yg lagak cm bos. ok, dhla men suro suro aku wt kerja itu ini kn, pastu pulak ckp tengking tengking. aku menyirap la. spe ko nk tengking aku? aku respect die. die wt cmtu, mmg respect tu ilang suda la kn. die lak panggil aku "cendol la, wei la" ! aku ade nama kot. pggil jew la nama aku. sedap sedap mak ayah aku kasi nama, ko sedap sedap nk pggil aku cendol ! buleh la plak die pggil aku dgn membaling ais??? what the fishcat !! ini suda melampau kot. aku bukan nye binatang ko nk wt cmtu kot ! aku cpt2 SMs gemok. utk mengadu. haha . . mmg aku kaki mengadu pon. sakit hati kot. so kne la cr gemok. die jew yg bule wt aku tenang. smpai aku nanges nanges la. sebab terlampau menahan kegeraman, kemarahan. die dgr jew la aku nanges. time tu die tgh wt keje. nseb la die maw melayan karenah aku yg manjew ni. hehe . .
 
so, hari keesokan hari nyee, aku decide nk letak jawatan sebagai cashier. time tu suda 2 mggu kot aku kerja. so aku ckp ngn bos, aku tknk jd cashier. aku nk jd waiter. so, aku mula bljr ape yg ptot kn tntg kerja kerja kt blkg tu (bahagian dapur). so si A la yg jd cashier skunk. dhla, mls aku nk tgk muka die n ade urusan ngn die. aku wt kerja aku je. so, byle dh jd waiter tu. . . amat memenatkan la. sebab kite kne bergerak setiap masa. tp kalau tkde customers, bule la duduk kejap kn. makan ke. pewnat gyle ! tu yg tkde mse nk updte blog ni. kaki ni mmg hari2 lenguh la. . smlm, aku dpt tahu duet sales kedai byk gyle short ! sale byk, duet tkde. dan si A un tk kerja td. tahla, ape pasal tah . . aku mls nk care. aku tkde la nk ckp die yg wt kerja cmtu ok. tu td busy gyle, dgn jd cashier nye, waiter kejap, kemas meja pula. mmg terbaik! 

so, td aku trnampak note yg Si A kasi kt boss. die mtk maaf ats mslh yg timbul smlm. die ckp die tkde un amek duet dan bla bla bla. . . .  dlm note tu ade la aku terasa. aku terasa aku steal position die. position sbagai cashier. steal attention boss. steal attention pekerja2 lain yg dlu nye die dpt. skunk aku pula dpt. die terasa cm tk bguna disitu. spe yg ske kau lau mulot cm longkang. lagak boss pulak tu. spe yg suka lau perangai cm @#$%^$%^. so, aku cm bersalah pulak kn. kalau aku tahu, aku tk akan accept kerja tu. aku mmg tk ske nk rampas rampas hak owg lain. aku akn try earn sndiri. so, aku decide, aku tknk pkir masalah ini. aku un dh kerja waiter kn. so aku nk fokos ngn kerja aku. tknk la pkir yg lain. hal die, hal die. aku tknk busybody lerr . . mslh akuyg lain un byk agy nk kne aku fokoskan. so, itulah yg terjadi pada diriku sepanjang sebulan bkerja ni. haha. tragik sungguh !

p/s: ade dua owg lelaki jak dlm dunia ni yg bule tenangkan aku dlm condition uncontrolable. Gemok dan  . . . . ??? haha.

No comments: